Hur avslutar man en slinga i Garden 24?

Hej!
Planerar att via förgrening installera två slingor med tre spottar i varje slinga. Hur avslutar jag slingorna? vad gör jag med den lösa kabeln på "sista" spoten?
Hälsningar
Ulf

Kommentarer

  • Hej Ulf.
    Trevligt att du kikar på vår Garden24.
    Det sitter ett litet lock på sista kabeln så det är inget du behöver fundera på. Man kan sluta när och var man vill.
    Ett kanonbra system faktiskt. Finns så mycket kul och fint man kan hitta på här.
    Ha en skön helg och har du fler frågor så hör gärna av dig.
    Hälsningar,

  • Hej
    köpt precis garden 24 spot 3W. Tänkte ha 10 spottar i en slinga kopplat med 36W transformator med total längd av slingan runt 40m i vår trädgård. Någon ungf begränsning på hur lång den totala slingan ska vara med en 36W transformator och Max 10x3W spottar?
    Tack!
    Mvh, Felix
  • Hej Felix,

    Begränsningen på sladdlängden är 50 m och själva slingan totalt 100 m. Transformatorn ska inte belastas med mer än ca 80 % av styrkan.
  • Tackar för svar! Har en till fråga! Ser i ert sortiment plast tejp (svart). Är det för att dra över kopplingspunkterna bl a där man skarvar? Alltså för mer tätning över tiden utöver vad som redan ingår.
    Tack!
    Mvh, Felix

  • Hej Felix.
    Japp, du har helt rätt. Det är en sk vulktejp som gör att kopplingar står emot fukt ännu bättre. Har man väl satt på en sån tejp så får man klippa bort den om man skulle behöva öppna kopplingen.

    Hälsningar,
    Martin
  • Ok tack. Då tänkte jag inte på det när jag installerade allt och nu har det regnat en hel del. Får helt enkelt vänta och låter allt torka och öppna kopplingarna och torka om det behövs och sluta med tejpen. Tack!
  • Hej igen,
    Har 9 3W på en 36W transformator och behöver ha en till 3W i slingan. Och överskrider 80% av styrkan. Dags o byta till 60W transformator?
    Tack
    Mvh Felix
  • Ut ifall att du vill komplettera slingan med ytterligare produkter så är det en god idé att byta transformator.