Kan man koppla ihop Garden 24 med Trädgårdssystemet?

Hej,

1. Kan man koppla på lampor från Trädgård-systemet till Garden 24-systemet?
2. Om man väljer Trädgård-systemet, kan man koppla på lampor från andra leverantörers 12v system då?

Mvh
Jörgen

Kommentarer

  • Hej Jörgen.
    Det går inte att koppla ihop de två systemen. Trädgård är på 12V medan Garden24 använder sig av 24V.

    Så länge som kopplingarna stämmer överens och det är 12V samt att man inte överskrider transformatorns uteffekt (VA), så bör det kunna fungera. Kan dock inte garantera något när det gäller andras system.

    Bästa hälsningar,

  • Hej,
    Tack för svaret. En sista fråga...
    Varför ska man välja ert 24V-system framför ert 12V-system? Vilka är fördelarna resp. nackdelarna?
  • Hejsan Jörgen.
    Garden24 är mycket kraftigare dimensionerat. Vi satsar stort på systemet och det kommer nya artiklar hela tiden.

    Trädgård är lite enklare och även billigare.
    Jag har i och för sig själv Trädgård Plantlight hemma men tänkte byta ut så småningom. "Problemet" är bara att det verkar hålla hur länge som helst.
    Nå, angenäma bekymmer.

    Som du förstår så är det fördelar med bägge men hade Garden24 funnits för 5-6 år sedan så hade jag satsat på det istället för Trädgård.

    Bästa hälsningar,

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.