Fråga om Garden 24 timer/sensor

Hej. Länken ovan funkar
följdfrågor: vad betyder blinkande siffror?
Hur ställer jag in så att det tänds/ släcks i samband med mörker, Utan en timmes fördröjning? //Fredrik

Kommentarer

  • Hej Fredrik.

    Här är en snabb genomgång:

    Man aktiverar sensorn/timern genom att trycka på On-knappen.
    Nu blinkar siffrorna sakta och nu ställer du in hur många timmar den ska lysa efter att det blivit mörkt.
    Tryck på On-knappen igen och siffrorna lyser med fast sken.

    När sensorn känner känner av att det är mörkt tillräckligt så tänds lamporna och siffrorna blinkar med tre snabba.
    Nu räknas tiden ner och siffrorna kommer att blinka snabbt tills tiden gått ut.

    Jag är inte riktigt med på vad du menar med en timmes fördröjning?
    Det har jag inte upplevt någon gång.

    Hälsningar,
    Martin
  • Hej!
    Jag har testat ovan nämnda beskrivning men för mig blinkar siffrorna aldrig långsamt, utan går direkt när jag slår på timern till de hastiga tre blinkningarna. Kan det vara för att det redan är mörkt ute när jag testat?
    Med vänliga hälsningar Leo Strandvik
  • Hej Leo.
    Japp, du har helt rätt. När det är mörkt aktiveras den och då blinkar det snabbt.
    Hälsningar,
    Martin
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.