Fästa pollare i olika underlag?

Hur rekommenderar ni infästning och montering av era pollare i olika underlag?

- Jord
- Grus
- Sten/Berg

Finns det guide / broschyr / annan info runt detta?

Kommentarer

  • Hej Björn.
    Att fästa pollare och stolpar är ju som du säger, helt beroende på underlaget.
    Det följer oftast med sk markjärn för ingjutning i betong.

    Jag har hört andra som, istället för att gjuta, borrar hål i en betong-/stenplatta som man sedan gräver ner lite.
    Fungerar ju säkert jättebra i lösare underlag.

    Sten och berg blir till att borra och bulta fast pollaren i.

    Hoppas att du får ordning på hur du kan gå till väga.
    Bästa hälsningar,