Hur fungerar Expand cylinder?

Hej!
Jag är intresserad av Expand cylinder 70 cm. Står att den är påbyggnadsbar. Jag skulle vilja sätta ihop två stycken. Hur fungerar det? Vad monterar jag ihop dom med? Funderar även på hur det blir med installation om jag sätter ihop två. Går dom att koppla ihop?
Tacksam för snabb återkoppling!
Mvh Jennie

Kommentarer

  • Hej Jennie.
    Kul att du kikar på Expand. Kanonfin serie.
    Det följer med en liten mellankoppling som gör att man kan koppla ihop flera skenor med varandra.
    Vill man ha dem i vinkel så finns det en vinkelkoppling att köpa till.

    Glöm inte att välja rätt startsladd bara. Antingen ansluter man till ett vägguttag eller till ett takuttag.
    Om du ska ansluta till takuttag så får man skaffa takkontakt själv som passar i just ditt uttag.

    Hör gärna av dig om du har fler frågor eller funderingar.
    Hälsningar,
    Martin /Markslöjd.

  • Hej! Jag planerar att köpa 5 st Expand - Cylinder - 70cm - White
    och koppla ihop dem. Går det? Vad behöver jag i sådana fall. De ska installeras  som fast installation i taket. Vad behöver jag för det. Om jag sen vill ha dimbara lampor, vad behöver jag för lampor?
  • Hej Sara.
    Trevligt att höra! Inga problem att koppla ihop. Mellankopplingar medföljer.
    Vill du ha vinkel så finns det som tillbehör.
    Du behöver en sladd med koppling till lampan. Den är försedd med en koppling där du får skaffa en kontakt som passar till just ditt uttag.
    Om du klickar här så ser du tillbehör till Expand och även förslag på ljuskälla.
    Bästa hälsningar,
  • Hej!
    Vi har köpt ett Expand-paket som bland annat innehåller en 1 st startkabel med kopplingsbox för tak-installation. Vår tanke är att sätta 4 stycken i följd i taket men denna startkabel är tre meter lång vilket innebär att alldeles för mycket sladd kommer att bli över. Kan man köpa eller byta till en kortare kabel?

    Om inte, vad är tanken med en tre meter lång sladd?

    Tack!
  • Hej Robin.
    Trevligt att ni skaffat Expand!
    Tanken med en lång startkabel är att den ska kunna räcka fram även i ett stort rum med långa avstånd.
    Det är onekligen lättare att korta av en kabel än att förlänga den.
    Du bara klipper av den i önskad längd, skalar o kopplar in i kopplingsboxen igen och ansluter en passande takkontakt.

    Hälsningar,

  • Hur monteras expand mot taket?
    Finns den i 12volt.
  • Hej Per.
    Man skruvar fast små fästen i taket/väggen och hänger sedan skenan i dessa. Jag bifogar en monteringsanvisning så ser du tydligare.
    Expand finns endast som 230V.
    Hälsningar,

  • Hej,
    Går det att ta bort en lampa på expand? Vi har 5st i rad och det blir väldigt plottrigt.
    Fredrik
  • Hej Fredrik.
    Nej, spotarna sitter fast monterade och är inte gjorda för att kunna tas bort. Om man tar en skena på 70cm istället för 50 så blir det längre mellan spotarna.
    Hoppas att du får till det.
    Hälsningar,

    Martin