Hur fungerar timern på Exit kluster extra 300 led+ transformator 704786?

Hur funkar timern på transformatorn?
Jag vill att den skall lysa varje dag 16-24.
Mvh
Michael Svantesson

Kommentarer

  • Hej Michael,

    tack för ditt meddelande.

    Jag tar reda på detta och återkommer till dig imorgon.

    Ha en trevlig kväll!
  • Hej Michael.

    Jag såg din fråga och tänkte svara istället för min kollega.
    Till Exit har vi en sk dubbeltimer som fungerar enligt nedan.

    Det är ett schema som startar räkna från det att du trycker på knappen.
    När knappen lyser grönt startar timern.
    1: Start och är tänd i 8 tim. Slocknar sedan och är släckt i 5 tim.

    2: Startar igen och är tänd i 4 tim för att sedan vara släckt i 7 tim.

    Hoppas att du blir nöjd med svaret.
    Bästa hälsningar,

  • Hej
    Vilka transformatorer utan några tillhörande lampor kan anslutas till Exit Kluster Extra 300 Led art nr 704785?
    Hälsningar
    Ari
  • Hej Ari.
    Steg 1 är att kopplingen passar till slingan.
    Nästa steg är att transformatorns utgående spänning klarar av att driva slingan.
    Exitslingan 704785 ska drivas av en transformator som ger 31V DC och eftersom slingan drar 4W så bör den ge minst detta. Helst mer så håller den längre.
    Titta gärna på vår Smart-serie.
    Hoppas att du fått de svar du vill ha.
    Bästa hälsningar,

  • EXIT 704786.  Fick svar om timer funktion i detta forum. Ska den gröna lampan blinka hela tiden? Första gången jag anslöt timern i vägguttaget lyste den med fast vit sken, när jag tryckte på knappen fick jag ett grönt fast sken.  Nästa gång jag pluggade in timer började den gröna lampan blinka och jag kan ej stänga av.
  • Hej Thord.
    Hm, har inte sett att den gröna lampan blinkar tidigare.
    Om man får gissa lite så blinkar den när timern är aktiv och räknar ner så att säga.
    Går det inte att stänga av slingan genom att trycka på knappen?
    Hälsningar,
    Martin
  • Nej, det går inte att stänga av. Om jag dra ur timer från vägguttaget blinkar det grönt i fem-åtta sekunder innan det slocknar.  Vid mätning av utspänning visar det 26V inte 34V
  • Hej igen.
    Det kan vara något fel på trafon. Den beter sig konstigt tycker jag det låter som.
    Ta med den till butiken där du köpte den och reklamera den så att du kan få en ny.
    Ha en go helg!

  • Okej. Tack för hjälpen. God Helg på er alla!!
  • Transformator art.nr. 705860.
    Hur kopplar man in timern och hur kopplar man ur den?
    Jag har inte tryckt på knappen (resert) och den lyser inte.
    Jag vill inte köra enligt timers inlagda tider.
    Thomas Lundin
  • Hej Thomas.

    Den fungerar så här:
    Trafon har en inbyggd sk dubbel-timer. Man kan använda den om man vill eller inte.
    Precis som du säger så har knappen tre lägen.
    När man sätter på strömmen så är knappen släckt. Slingan lyser hela tiden.
    Trycker man en gång på knappen så tänds den gröna lampan i knappen.
    Det är ett schema som startar räkna från det att du trycker på knappen.
    När knappen lyser grönt startar timern.
    1: Start och är tänd i 8 tim. Slocknar sedan och är släckt i 5 tim.

    2: Startar igen och är tänd i 4 tim för att sedan vara släckt i 7 tim.

    Trycker man en gång till så släcks slingan och är släckt tills du trycker igen.

    Vill man ha en egen timer så går det alldeles utmärkt.
    Timer i vägguttaget och anslut transformatorn till timern.

    Hoppas att du är med på min förklaring.
    Bästa hälsningar,

    Martin