Elljusstake

Hej
Jag har en julljusstake Surround med 5 lampor. Vill byta ut lamporna till LED- lampor. Men det fungerar inte. Går det inte att ha LED lampor i staken?
Inger

Kommentarer

  • Hej Inger.
    Jo, det ska inte vara några konstigheter. Se till att lamporna fungerar till 55V bara.
    Många av LED-lamporna ska fungerar från 10-55V så det ska kunna fungera till både 5- 7- 9- och 11-lågiga ljusstakar.
    Har dock hört från flera att ljuskällorna ibland inte når ner till kontaktblecket i lamphållarna.
    Kan alltså ibland vara en bra idé att böja upp blecket lite så att det får kontakt ordentligt. Glöm inte att dra ur sladden innan du gör det bara!
    Hälsningar,

    Martin