Hur fungerar dubbel timer på Easy 160 LED?

Hur fungerar dubbel timern till Ljusslinga Easy 160 LED. Slingan verkar lysa helt hur som helst, går det att ställa in den på något sätt? Man vill ju att den ska lysa när det är mörkt ute, som det är nu lyser den mest när det är ljust ute. Hittar ingen bruksanvisning varken i kartongen eller på nätet. Tacksam för svar.

Kommentarer

  • Hej Gunilla.
    Väldigt praktiskt med en batteridriven slinga med automatisk timer.
    Jag ska förklara hur den fungerar.
    Tryck på knappen på kvällen när du vill att slingan ska börja lysa.
    Exempel:
    • På kl 18.00.
    • Slingan lyser i 5,5 timmar och släcker sig alltså 23.30.
    • Den är släckt i 8,5 timmar och tänds kl 08.00 på morgonen igen.
    • Lyser i 2,5 timmar och släcks därefter.
    • På kvällen efter tänds den kl 18 igen och sedan upprepas mönstret.
    Tidsintervallerna står på batteriboxen och på kartongen som slingan ligger i.
    Hoppas du är med på hur den fungerar.

    Hälsningar,
    😊