Frågor om Decklights

Hej!
Hur långa kablar är det ifrån era decklights?
Om man vill placera flera med ca 1m mellanrum måste man då köpa flera förlängningskablar eller räcker det med T-kopplingar?
Tack på förhand

Kommentarer

  • Hej Christer.
    Vi har rätt många olika modeller av just Decklights.
    Några modeller av Garden24 har bara en ingånde och en utgående kabel som är ca 30cm långa. Där måste man nästan sätta en förlängningskabel mellan.
    Vi har 2 ,5 och 10m kablar.

    Vi har ytterligare en modell i Garden24 som säljs i 3-set. Där är inkommande sladd 1,5m och utgående 15cm.

    Till Trädgård 12V decklights så är in- och utgående kabel 75cm vardera.

    Hoppas att du hittar någon som passar just dig.
    Hälsningar,

  • Hej Christer,
    blir förvirrad, har köpt en massa markslöjd 12v decklight på bauhouse men de sålde EJ förlängningkabel eller större trafo. Och det verkar ju hur jag än söker vara väldigt svårt att hitta?🤔
    Ser bara kablar till 24v överallt.
    Snälla, vart köper jag dessa 12v förlängningskablar till nya serien
    Dan Alfredsson
  • Hej Dan,

    Denna är Bauhaus egen produkt Trall som det i dagsläget inte finns några tillbehör till. Det går alltså inte att förlänga den eller byta trafo.
    Sirpa
  • Hej
    Oj, nej vad besviken jag blir ☹
    Då är det kört för mig.
    Har ni på markslöjd slutat helt med 12V spottar till decklight?
    Jag har använt era tidigare system många gånger.
    mvh
    Dan Alfredsson
  • Hej Dan.
    Vi gör fortfarande Trall 12V till Bauhaus enligt deras specifikation. Det finns ett start och ett påbyggnadsset till Trall men i övrigt inga tillbehör. Man kan använda max 15 spotar på en trafo.
    Hälsningar,

    Martin
  • Så ni själva o alla anar har slutat med 12v deckligt om jag uppfattar dig korrekt och inga tillbehör till 12v existerar länge?

    Då är den bara 24v som gäller du om man vill ha fler än 15st decklights och dessutom koppla på starkare 3w på träd o buskar på samma trafo.

    Vad var anledningen till att ni slutade helt med er tidigare stora serie 12v produkter??
    Dan Alfredsson
  • Hej igen.
    Vi har fortfarande en del tillbehör till 12V serien Trädgård men det tar på det.
    24V och uppåt är betydligt kraftigare och rejälare i alla avseenden. Man får bra saker för pengarna. Grövre kablar och bättre kopplingar gör att man inte tappar så mycket spänning till de spotar som är längst bort från transformatorn.
    Jag vet inte om våra kollegor i branschen också går ifrån 12V men det kanske är så.
    Jag kollade som hastigast hos Jula och där finns det lite 12V att välja på.
    Hälsningar,

    Martin