Chrissline ljusslinga, äldre - LED?

Jag köpte två ljusslingor från Markslöjd av märket Chrissline, typ 8616 och 8617, för ca tio år sedan. Har dessa LED-lampor? (Framgår ej av kartongemballage eller märkning på slinga.)
Jan

Kommentarer

  • Hej Jan.
    Näpp, de modellerna är med sk microlight. Det är en sorts glödlampa kan man säga. Det finns fortfarande kvar en del modeller men mest vanligt nu är LED sedan ett antal år tillbaka.
    Det går att kombinera de olika slingorna men man behöver då byta startsladden till en med ett LED-filter. Filtret påverkar inte de äldre slingorna.
    Det enda är att de inte lyser med exakt samma färg på ljuset.
    Hälsningar,
    Martin