Avstånd decklights 0,8 W (Garden 24)

Hej! Vid installation av Decklights 0,8 W (art nr 107716) - vad är längsta avstånd du kan montera dem på utan förlängningskablar för att kunna plocka upp och byta en söndrig enhet utan att behöva skruva upp trallen?

Jag tänker att om man har lite "slack" i kabeln så kan man vid behov lyfta upp en decklight - koppla ur och sedan koppla i en ny vid behov.

MVH,
Torbjörn

Kommentarer

  • Hej Torbjörn.
    Varje spot har en in- och en utgående kabel med koppling. De är endast ca 30cm långa så jag skulle nog föreslå att man använder åtminstone en 2m förlängningskabel mellan varje. Såklart beroende på hur tätt man vill sätta spotarna.
    Hör gärna av dig om du har fler frågor eller funderingar.
    Hälsningar,

    Martin
  • Hej, jag installerade deck lights för ca 5 år sedan i altanen. Kontakterna hade där elektroder som var platta, en lite bredare och under en lite mindre bred. När jag köpte nya deck lights, en av de gamla har slutat att fungera, så upptäckte jag att dom nya inte passar för kontakterna ser annorlunda ut. Elektronerna är där INTE platta utan ser ut som vanliga stift. Runda om man så vill. Min fråga är, är det möjligt att få tag i deck lights av den gamla sorten, dvs med platta elektroder. Om inte så har jag ett problem.
    Bo Jacobsson
  • Hej Bo!

    Är det ett garden24 eller ett trädgård system du har ?
    Artikelnummer ?

    Mvh Nicklas
    Nicklas
  • Jag skulle säga att problemet är överspelat. Jag knipsade av kontakterna från den gamla typen och skarvade på den nya typen med små enkla kopplingsdosor för lampsladdar från Jula. Så var problemet löst. Kanske ett tips för den som får haveri på en gammal typ som kanske inte finns tillgänglig längre.
    Bo Jacobsson
  • Hej Bo!

    Ok. Så kan man också lösa det :-)
    Skönt att det fungerar nu.

    Ha en fortsatt trevlig dag.

    Mvh Nicklas
    Nicklas