Jag kan inte logga in med mitt mobila BankID

Jag får inte Mobilt Bankid att fungera. Felkod 10001, tekniskt fel. Har Bankid-dosa, och ser på skärmen att den kan läsa av vem jag är men sedan när jag vill legitimera mig får jag felkoden.

Kommentarer

  • Hej Ulla!

    För att kunna använda mobilt BankID behöver du aktivera det hos banken där du har din E-legitimation och installera det i din telefon.

    Vill du logga in med din BankID-dosa så klickar du på BankID E-legitimation (och Nordea).

    Vänliga hälsningar,

  • Hej
    Det är när jag försöker logga in med min BankId dosa från SEB som jag får felmeddelandet. Inloggning till andra tjänster ex skatteverket fungerar OK men inte till Marginalen bank.

  • Hej,

    Om det fortfarande inte går att logga in med din dosa från SEB vill vi gärna tala med dig personligen. Det går bra att ringa direkt till vår Kundservice, 0771 717 710.

    Vänliga hälsningar,

  • Mitt mobila bankid fungerar på andra ställen. Varför inte på Marginalen?
    Knappast mitt fel.

  • Hej Bertil!

    Vad får du för felmeddelande när du försöker logga in?

    Har du gjort någon uppdatering här nyligen av ditt mobila BankID? (annars så kan du gärna göra det)

    Ha en trevlig helg!

    Vänlig hälsning,

  • Mitt bankid är uppdaterat och jag kan använda det på andra ställen men inte på Marginalen.
    Det pastås att jag inget bankid har.
    Bertil

  • Hej Bertil,

    Om du har uppdaterat ditt BankID inom de närmsta dagarna och problemet kvarstår, skulle vi vilja tala med dig personligen för att på bästa sätt kunna lösa problemet.

    Det går bra att ringa direkt till vår Kundservice på 0771 717 710. Våra öppettider är vardagar 7-21 samt helger 9-17.

    Vänlig hälsning,

  • Jag var inloggad med BankID och hade godkänt två betalningar, när jag skulle göra en tredje godkännande får jag meddelandet på BankIDt att förbindelsen brutits. Nu kan jag inte logga in på mitt konto.
    Mitt BankID fungerar på andra banker.

  • Hej Clas,
    Om du har fortsatta problem med inloggningen så ber vi dig kontakta vår kundservice för att få hjälp. Du når oss på 0771-717 710 vardagar 7-21 samt helger 9-17.

    Med vänlig hälsning,

  • Hej! Jag kan inte logga in med mobilt bank-ID. Det står att Internet Explorer har slutat fungera. Mitt mobila bank-ID fungerar på andra ställen utan problem. Använder jag Google chrome fungerar inloggningen med mobilt bank-ID även på Marginalen.
    Vad beror detta på?

  • Hej Kjell,

    Testa gärna att uppdatera till senaste versionen av din webbläsare på Internet Explorer och försök logga in igen, vi har inga tekniska problem gällande BankID eller mobilt BankID.

    Försök annars att använda en annan webbläsare eller uppdatera ditt BankID här.

    Vänlig hälsning,

  • Marginalen kopplar inte upp mig på mitt bank id av någon anledning, rutan förblir tom.
    Inga problem att koppla upp mig på övriga banker.

    MVH
    Pia

  • Hej Pia,

    Testa gärna att logga in via en annan webbläsare samt uppdatera BankID:t. Om det fortfarande inte fungerar, vänligen kontakta oss på 0771-717 710, öppettider vardagar kl.7-21 samt helger 9-17.

    Vänlig hälsning,

  • Hej, kan inte logga in. Mitt Bank-ID fungerar inte hos Marginalen men dock hos andra. Meddelandet är att det inte finns installerat. Har iPad. Har fungerat tidigare fast alltid lite trögt.

  • Hej
    Det är svårt att hjälpa dig med ett ärende som detta på ett publikt forum.
    Om du ringer vår kundservice på telefon 0771-717 710 så ska vi hjälpa dig på bästa sätt.

    Vänligen