Zpark parkeringsstolpar Kallkällan?

Hej. Jag undrar över Zparks nya parkeringsstolpar på Kallkällan. Jag bor för tillfället hos Rikshem på Lingonstigen.
Är Zpark stolparna endast för hyresgäster i Lulebo, eller kan även andra använda dem, så som gatuparkering funkar nu? Jag har laddhybrid, och söker därför plats som kan ladda el.

Kommentarer

  • Hej Kristofer.

    Parkeringsstolparna på Lingonstigen är inte färdigställda ännu. När projektet är klart kommer platserna att hyras ut till Lulebos hyresgäster.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
  • Okej, så om jag förstått det rätt så försvinner all gatuparkering där dom nu håller på att sättas upp? Och ni hyr endast ut till hyresgäster hos Lulebo, inga andra?
  • Hej Kristofer.

    Avgiftsbelagda besöksparkeringar kommer att finnas, men vi kommer endast att hyra ut parkeringsplatser med motorvärmare (Zpark) till våra egna hyresgäster. Du kan läsa mer om projektet via denna länk: Projekt Kallkällan

    Har du fler frågor rekommenderar vi dig att du kontaktar projektledare Olov Modig. Du når honom via e-post fastighetsutveckling@lulebo.se alternativt via vår växel 0920-23 67 00.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
  • Hej,

    En följdfråga i denna tråd. Vi hyr just nu garageplats precis bredvid de nya parkeringsplatserna och avser skaffa ny bil (laddhybrid) till årsskiftet. Kommer laddpunkter sättas upp i garaget också och om inte, har ni någon plan för interna byten för nuvarande hyrestagare mellan de som fortfarande har förbränningsmotorer samt de som vill ladda?

    André
  • Hej André

    För närvarande finns inga planer på att laddpunkter kommer sättas upp i garaget på kallkällan.
    Det går inte att byta internt mellan nuvarande hyresgäster.

    Många hälsningar från oss på Lulebo.
    Ulrika Kundmottagare