Vill ställa oss i bostadskö. Hur går det till?

Jag och min make vill ställa oss i bostadskö igen hos er. Vi stod med där förut, men ni hade inte meddelat oss att vi blev borttagna när ni ändrade detta för några år sen. Så vi förlorade en massa år på bostadskön.

Kommentarer

  • Hej Soile!

    Vi väntar på att ärendet kommer upp på stadsbyggnadsnämnden i augusti. Beslutar kommunen att Bostad Luleå ska upphöra inleder Lulebo arbetet med att ta tillbaka bostadskön. På vår webbplats finns information om hur det kommer att gå till.
    Läs mer här.

    Information gällande tidigare kötid/poäng
    Den 1 oktober 2016 tog Bostad Luleå över förmedlingsprocessen för Lulebos lägenheter. Under en tid inför Bostad Luleås övertagande informerade vi på olika sätt om vad de som hade kötid hos Lulebo behövde göra. Det skedde bland annat genom information på lulebo.se, annonser och mailutskick till de som då hade kötid hos Lulebo. Även Bostad Luleå har gått ut med information till de som stod i Lulebos kö och som flyttades över till dem. Fram till 2017-06-30 hade man möjlighet att registrera sig hos bostad Luleå, betala in avgiften och på så sätt flytta över sin kötid.

    Hälsningar
    Lulebo
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.