Var hittar jag info om bofonder?

Hej!

Jag har sökt på er webb men hittar ingen info om bofonder. Var finns infon?

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Det som tidigare hette bofonder heter numera hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll, förkortat HLU. Läs mer om HLU och vad som gäller på vår webbplats, klicka här.
    Thommy Kommunikatör
  • Det ska ju ha gått en viss period innan HLU får användas, ex 13 år för tapeter. Var kan jag hitta när saker senast är gjorda?
  • Hej Niklas!

    De uppgifterna har bovärden. Besök vår webb för att hitta kontaktuppgifter till bovärdar och förvaltare, klicka här för att komma till sidan.
    Lulebo
  • Okej. Nästa fråga. Om det gått för lite tid för att få nyttja detta. Får man t ex tapetsera om genom att bekosta allt själv? Alltså att varken nyttja material samt arbete via HLU.
  • Hej!

    Ja det är tillåtet, bara det görs fackmannamässigt och att det inte är för avvikande tapeter eftersom du kan bli skyldig att åtgärda det vid avflyttning.
    Lulebo
  • Hejsan!!

    Såg att sprutlacketing av luckor o dörrar finns..ingår det spårfräsning också, eller har det upphört?

    Mvh Johnny
  • Hej Johnny!

    Spårfräsning är inte längre möjligt som tillval.
    Thommy Kommunikatör
  • Hej jag har en fråga. Vart kunde man se proverna på taperna man kunde se det på nätet någonstans?
    /Felicia
    Felicia
  • Hej Felicia!

    Du är välkommen att kontakta vårt Kundcenter om du har frågor om HLU eller om du vill boka tid för ett besök i vår kundmottagning där du kan titta på golv- och tapetprover eller få hjälp med att fylla i ansökningsblanketten.

    Kontakta Kundcenter via telefon eller e-post för att boka tid.

    Vänliga hälsningar
    Lulebo