Våningsplan

Hej!
Jag undrar om våning 1 är en våning upp, eller om det är markplan? Jag syftar till en lägenhet jag sökt, ”Hagelvägen 8”, våning 1. Stort tack på förhand för svar!

Mvh, Ella

Kommentarer

  • Hej Ella.

    På Hagelvägen 8 finns även våning 0, vilket innebär markplan.
    Våning 1 på den adressen är därför en våning upp.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
  • Våning 1 på Stengatan är det längst ner eller har man någon under sig på plan 0?
  • Hej Marie.

    Våning 1 på Stengatan är en våning upp, dvs. man har någon under sig på plan 0.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
  • Våning 1 på lävägen är det botten plan?
  • Hej Marie.

    Våning 1 på Lävägen är en våning upp, dvs. man har någon under sig på plan 0.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
    Ulrika Kundmottagare