Parkering/lägenhet?

Hej Lulebo.

Jag är med i lägenhets- och parkeringsplatskön. Vad gäller det för regler om man skriver på kontrakt för en lägenhet men man har inte tillgång till en parkering? Tar man över den också efter hyresgästen eller måste man söka även där och visa intresse/vara på visning?

Också om det är två som ska flytta ihop hur fungerar det då? Med betalning av hyra också vidare...?

Kommentarer

  • Hej Mattias.

    Du kan tyvärr inte överta en parkeringsplats från avflyttande hyresgäst. Detta då tilldelning av parkeringsplatser baseras på kötid. Är du intresserad av en parkeringsplats, så behöver du göra en intresseanmälan via vår hemsida. Du avvaktar sedan ett erbjudande som du tackar ja eller nej till. Är du sedan först i kön, så kommer vi att kontakta dig via telefon för kontraktskrivning.

    Via denna länk hittar du våra lediga parkeringsplatser:
    Lediga parkeringsplatser

    Det är den som står på ett kontrakt som är ansvarig för hyresinbetalning.

    Många hälsningar från oss på Lulebo