Utförsäljningen av allmännyttan, blev det nåt byggt?

Hej.
När Lulebo sålde ut en stor del av allmännyttan var baktanken att det man sålde till skulle etablera dig och bygga ut.
Hur har de gått med det?

Mvh
Jesper

Kommentarer

  • Hej Jesper.

    När Lulebo genomförde de stora försäljningarna såldes fastigheterna via bolag till Luleå Kommun, som i sin tur sålde dem till bl.a. Rikshem och Nordhalla/Heimstaden. Detta för att kommunen bl.a. skulle kunna ställa krav på köparna om byggande. Vi ber dig därför att kontakta Luleå Kommun för att få svar på din fråga. Du når kommunens kundcenter på telefonnummer 0920-45 30 00.

    Många hälsningar från oss på Lulebo