Utflytning, uppsägning?

Hej, jag ska flytta från min studentlägenhet till en lägenhet på Lingonstigen och får tillträde till den nya lägenheten 7 november. Finns det någon möjlighet att säga upp studentlägenheten så att den man inte skulle behöva betala dubbelhyra? Och när skulle jag behöva säga upp lägenheten?

Undrar också hur det funkar med parkering. Ska jag säga upp den redan nu, eller ska man säga upp båda samtidigt? Planerar på att hitta en ny parkering på Lingonstigen.

Kommentarer

  • Hej Malte.

    Du har 1 månads (kalendermånad) uppsägningstid på din studentlägenhet. När du säger upp denna, kommer parkeringsplatsen att avslutas samma datum.

    Om du får en ny lägenhet via Lulebo, brukar uppsägning ske i samband med nytt kontrakt.

    Har du valt en annan hyresvärd är du välkommen att återkomma för uppsägning när du önskar. Om du har bank-id kan Kundcenter skicka dig en uppsägningslänk. Du signerar då uppsägningen med ditt bank-id.

    För att få denna länk skickad till dig, så kontaktar du Kundcenter via telefonnummer 0920-23 67 30, vardagar kl. 9:00-12:00. Det går också bra att begära länken via e-post kundcenter@lulebo.se

    Många hälsningar från oss på Lulebo