Uppsägning lägenhet?

Om jag säger upp lägenheten 1 Februari. Har jag rätt att bo kvar till sista April?

Kommentarer

  • Hej Ann-Louise.

    Det är 3 månaders (kalendermånaders) uppsägningstid på ett lägenhetskontrakt. Detta innebär att om uppsägning sker i Januari, så avslutas kontraktet sista April. Om man säger upp kontraktet i Februari månad, så avslutas det sista Maj.

    Om du önskar säga upp ditt lägenhetskontrakt och har bank-id kan du kontakta vårt Kundcenter för en uppsägningslänk som skickas till din e-post. Du når dem på telefonnummer 0920-23 67 30, vardagar kl. 9:00-12:00. Har du inte bank-id, så finns uppsägningsblankett på vår hemsida via denna länk: Blanketter

    Många hälsningar från oss på Lulebo