Uppsägning av studentlägenhet?

Hej , hur säger jag upp min lägenhet och om jag säger upp lägenheten den 2 mars behöver jag då betala för april månad? Jag ska flytta till min nya studentlägenhet den 1 april . Vill ej betala dubbla hyror.

Kommentarer

  • Hej Omid!

    För Lulebos studentlägenheter gäller att uppsägningstiden är en (1) kalendermånad och räknas fram till det månadsskifte som inträffar närmast efter en månad från uppsägningen.

    Exempel: Om du säger upp din studentlägenhet den 8 september gäller uppsägningstiden till den 31 oktober.

    På vår hemsida finns mer information om uppsägning och blankett för uppsägning, klicka här för att läsa mer.

    Kom ihåg att boka tid för besiktning med bovärden för den lägenhet du flyttar från.

    Har du fler frågor om det här är du välkommen att ringa Lägenhetsförmedlingen, tel. 0920-23 67 20. De svarar vardagar klockan 9-12.

    Hälsningar
    Lulebo