Uppmaningar/förslag

Hejsan! Jag har egentligen två uppmaningar/förslag som jag tänkte baka in i samma meddelande, hoppas det är okej. Jo jag bor på Mjölkuddsvägen och vi på Mjölkudden har ju nyligen fått en bastu. Det skulle behöva ses över så att ordentlig städutrustning finns så att vi som använder den enklare kan hålla efter den också. När jag bastade förra veckan fanns det varken sopborste, soppåsar eller vattenskrapa. Så för allas trevnad vore det bra om det kunder ses över.

Sen så finns det utanför mitt lägenhetshus, sedan förra året något som jag uppfattar som en besöksparkering. Men det saknas anvisning för hur länge man får stå parkerad. Jag har sett flera bilar med p-botar och kan tänka mig att det råder en viss förvirring kring hur länge man får stå parkerad. Jag vet inte om ni ens är rätt instans att gå via, men jag tror att det vore bra om det sattes upp skyltar så det blir tydligt vart man får och inte får stå, samt hur länge man får stå parkerad.

Trevlig helg på er!

Mvh
Simon

Kommentarer

  • Hej Simon.

    Enligt information från förvaltaren i området kommer städutrustning till bastun att ordnas under denna vecka.

    Om det finns en skylt med ett P på de besöksparkeringar du nämner, så är det tillåtet att parkera högst 24 timmar.

    Många hälsningar från oss på Lulebo

  • Vad bra att det ordnas upp vid bastun!

    Nej alltså det finns ingen skylt som på något sätt indikerar att det är en parkering eller hur länge man får stå där. Där finns heller inte någon skylt som indikerar att man inte får stå där. Men jag är ganska övertygad om att den byggdes i syfte att skapa en ny gästparkering.

    Mvh
    Simon
  • Hej Simon.

    Vi tar detta ärende vidare till förvaltaren i området.
    Via nedanstående länk hittar du kontaktuppgifter till förvaltare på de olika områdena.

    Kontaktuppgifter förvaltare

    Många hälsningar från oss på Lulebo