Tvättstugeregler?

Jag blir så förb----d när mina grannar/hyresgäster inte fattar att rengöra tvättstugan efter sig. Flera ggr har jag kommit och torktumlaren är full i ludd/damm. Tvättstuga 7-9. Om jag inte använder tumlaren så får ju jag skulden när nästa användare kommer dit och ser den ostädad. Propparna går nästan i mig eftersom jag verkligen inte vill  ta bort skit efter andra.
Vad gör man? Sätt in en väggfast dammsugare så kan man suga bort allt damm och ludd från tumlaren?Sopa och torka är ju gammeldags.
Jag vill veta vad man kan göra för att förhindra att folk slarvar?

Kommentarer

  • Hej Birgitta

    Förstår att det är frustrerande när de som tvättar inte städar efter sig.
    I våra tvättstugor ber vi de boendes att hjälpas åt att hålla rent och snyggt efter sig samt att Lulebo städar där varje vecka.

    Hälsningar Lulebo.

    Ulrika Kundmottagare