Välkommen till Lulebos kundforum!
Läs befintliga frågor och svar eller ställ din egen fråga. Vi svarar så snart vi kan, senast inom tre arbetsdagar.
Felanmälan görs på 0920-23 67 00, måndag-fredag kl.07.15-15.30 (1/5-31/8: kl.07.15-14.30), telefonsvar hänvisar till journummer under övrig tid.
Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Vi har ca 7 750 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 325 finns i våra sex trygghetsboenden. Vi har också 125 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av cirka 80 medarbetare inom många olika yrkeskategorier. Yttre skötsel samt om- och tillbyggnad av fastigheterna upphandlas externt.
Hej Lars-Göran!
Bokning av tvättstuga och styrning av motorvärmare görs efter inloggning på Mina sidor. När du loggar in ser du följande bild, notera att den gröna plattan ska markera "Kontrakt" - gör den inte det klickar du på "Kontrakt". För att boka tvättider och bastu klicka på "Aptus portal" (länknamnet ska ändras till "Boka tvättid/bastu"). Ett nytt fönster öppnas och där väljer du vad du önskar boka.
För de som även har en bilplats och önskar styra motorvärmaren ser det ut enligt den här bilden. För att styra motorvärmaren, klicka på "Motorvärmarstyrning".
Hälsningar Lulebo
Kan ni inte lägga länkarna till bokningen och motorvärmaren mer lättillgängligt? Förslagsvis som det första man ser på Mina sidor.
Det är nog den funktionen man oftast vill komma åt när man loggar in.
Tack för återkoppling, vi kommer att gå igenom Mina sidor och vi tar med oss din synpunkt. Det har funnits en liknande lösning i tidigare versionen och vi ska självklart förenkla och förbättra så långt det är möjligt!
Hälsningar Lulebo