Två personer på kontraktet?

Stämmer det verkligen att man inte kan vara två stycken på kontraktet om man inte har bott med varandra skriftligt i tre år?

Kommentarer

  • Hej Vilma!

    Ja, det stämmer.

    Om två personer ska stå tillsammans på kontraktet behövs ett folkbokföringsintyg som visar att personerna är och har varit sammanboende och folkbokförda på samma adress under de senaste tre (3) åren. Båda personerna måste uppfylla Lulebos villkor för uthyrning och båda behöver vara registrerade på Mina sidor och stå i Lulebos lägenhetskö.

    På vår webbplats finns ytterligare information - läs mer här.

    Har du fler frågor om inskrivning på avtal är du välkommen att kontakta vår Lägenhetsförmedling på tel. 0920-23 67 20, vardagar klockan 9-12, eller på e-post: lagenhetsformedling@lulebo.se

    Hälsningar
    Lulebo