Välkommen till Lulebos kundforum!
Läs befintliga frågor och svar eller ställ din egen fråga. Vi svarar så snart vi kan, senast inom tre arbetsdagar.
Felanmälan görs på 0920-23 67 00, måndag-fredag kl.07.15-15.30 (1/5-31/8: kl.07.15-14.30), telefonsvar hänvisar till journummer under övrig tid.
Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Vi har ca 7 750 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 325 finns i våra sex trygghetsboenden. Vi har också 125 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av cirka 80 medarbetare inom många olika yrkeskategorier. Yttre skötsel samt om- och tillbyggnad av fastigheterna upphandlas externt.
Om ni har en trasig toalettsits och är hyresgäster hos Lulebo så kan ni kostnadsfritt hämta en ny sits på vårt Kundcenter. Tänk på att du behöver boka tid för att besöka oss.
För att boka tid kan du antingen kontakta oss via e-post kundcenter@lulebo.se eller på telefonnummer 0920-23 67 30, vardagar kl. 9:00-12:00.
Många hälsningar från oss på Lulebo
För att boka en tid för att hämta ut en ny toalettsits, så kontaktar du vårt Kundcenter. Du når dem via e-post kundcenter@lulebo.se alternativt på telefonnummer 0920-23 67 30, vardagar kl. 9:00-12:00.
Många hälsningar från oss på Lulebo