Temperatur på vattnet

Då det finns legionella i vissa delar av stadens vatten kollade jag om temperaturen i mina ledningar var tillräckligt hög. In i fastigheten ska det vara minst 60 gärna upp mot 80 och från kran ska det vara minst 50 enligt smittskyddets hemsida. Jag uppmätte 44-45 grader ifrån blandaren i badrummet. Är det fel på blandaren eller är temperaturen i ledningarna för låg?
Mats

Kommentarer

  • Hej Mats

    Kontakta vår felanmälan så får de hjälpa dig med denna fråga.
    Kontakt till felanmälan hittar du via denna länk: Felanmälan

    Många hälsningar från oss på Lulebo.
    Ulrika Kundmottagare