Studentlägenheter

Hej!
Jag studerar vid LTU och söker en studentlägenhet. För mig är det endast möjligt att flytta i slutet av mars eller i början av april, detta med tanke på att jag just nu bor i en studentlägenhet där uppsägningen gäller två månader innan. De flesta studentlägenheter som är tillgängliga idag har sin inflyttning den 1:a feb. Min fråga är därför, i fall jag blir erbjuden en studentlägenhet med inflyttning 1:a feb , är det då möjligt att man väljer flytta in senare? Dvs. är det möjligt att man väljer att kontraktet börjar gälla från den dag man kan flytta in?. Anledning till det är att jag vill gärna undvika att betala hyra för två lägenheter samtidigt.

Tack på förhand
/ Yara

Kommentarer

  • Hej Yara

    Som regel flytta vi oftast inte fram inflyttningsdatum. Vissa avvikelser kan ibland förekomma.
    Antigen får man betala dubbelt, eller vänta och se om det kommer ut lediga studentlägenheter med senare inflyttningsdatum.
    På Lulebo har studentavtalen en månads uppsägningstid där de som säger upp nu under januari får uppsägningstid till sista februari.

    Många hälsningar från oss på Lulebo.

    Ulrika Kundmottagare