Studentlägenheter för gymnasieelever

Hej.
Funderar om ni har studentlägenheter för ungdomar som går gymnasiet. Har en 17 årig son som går byggprogrammet och behöver en liten billig lgh? Om ni har detta hur bokar man och vilja regler gäller?
Jenny

Kommentarer

  • Hej,

    Nej, våra studentlägenheter är endast avsedda för studerande på LTU.
    För att teckna ett kontrakt på en lägenhet behöver man vara fyllda 18 år.

    Om man går gymnasiet i Luleå men har sin hemort så pass långt bort att det dagligen inte går att pendla så kan föräldrarna hyra en studentlägenhet åt sitt barn.
    Barnet kan efter avslutade studier inte ta över lägenheten.
    Om en förälder hyr en lägenhet åt sitt barn så måste det finnas en överenskommelse med Lulebo att det är godkänt. Detta görs i samband med kontraktsskrivningen.
    Följande måste bifogas vid ansökan:
    • Blankett för andrahandsuthyrning
    • Intyg om studier
    • Folkbokföringsintyg för föräldern och barnet
    • Personbevis som visar släktskapet

    Hälsningar från oss på Lulebo
    Ida