Studentlägenheter

Hejsan! Jag och min partner söker lägenheter just nu och han pluggar på LTU men jag jobbar. Kan vi använda mina köpoäng för att flytta in i en studentlägenhet eller måste vi använda hans eftersom det är han som är student?
Julia

Kommentarer

  • Hej Julia!

    Endast studerande vid LTU kan få hyreskontrakt för studentbostad. De särskilda villkoren för studentbostäder innebär bland annat att du behöver intyg som styrker att du studerar eller att du är antagen för studier och inom kort kommer att börja studera vid Luleå tekniska universitet (LTU). Studierna måste vara minst på halvfart: 7,5 poäng/läsperiod, för att du ska uppfylla de särskilda villkoren för studentbostäder.

    Läs mer här om vad som gäller för studentbostad.

    Har du fler frågor är du välkommen att kontakta vårt Kundcenter på tel. 0920-23 67 30, vardagar klockan 9-12, eller på e-post: kundcenter@lulebo.se

    Vänliga hälsningar
    Lulebo