Hyra studentlägenhet?

Jag är en läkarstudent i Umeå Universitet och ska börja min kliniska utbildning i Luleå. Jag är alltså ingen student vid LTU, utan jag ska bara göra resten av min läkarutbildning i Sunderbyn i Luleå. Har jag då rätt till era studentlägenheter?
Mariam

Kommentarer

  • Hej Mariam.

    För att kunna hyra våra studentlägenheter behöver man vara studerande vid LTU.

    Du kan alltid söka vanliga lägenheter och dessa hittar du via denna länk
    Blir du erbjuden en lägenhet behöver du kunna uppvisa intyg om inkomst minst 6 månader framåt. Via denna länk kan du läsa mer om Lulebos allmänna uthyrningsvillkor.

    Har du fler frågor kan du kontakta vår Lägenhetsförmedling. Du når dem via e-post lagenhetsformedling@lulebo.se alternativt på telefonnummer 0920-23 67 20, vardagar kl. 9:00-12:00.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
    Sandra