Studentbostäder?

Hej! Hur funkar 1/10 saken på studentbostäder? Månaderna man inte betalar hyra alltså. Får man bo i lägenheten det månaderna som är betalningsfria? ”Hyresgästen har ej rätt till ersättning om denne ej kan nyttja de betalningsfria månaderna.” Vad innebär det?

Kommentarer

  • Hej Karl

    Om du hyr studentlägenhet av oss med 10 månaders hyra är juni å juli hyresfria.
    Det betyder att du inte behöver betala någon hyra dessa månader.
    Är det så att du flyttar ut under dessa månader, och säger upp din studentlägenhet under maj månad kommer avtalet att avslutas till sista juli även om det är en månads uppsägningstid. Det vill säga ingen kan flytta in under dina avgiftsfria månader, och avtalet kan inte heller avslutas under den tiden.

    Många hälsningar från oss på Lulebo.
    Ulrika Kundmottagare