Snöröjning!

Hallå!
Ni måste prioritera snöröjning på Rektorsgatan! Där bor många som sitter i rullstol och som ska och vaccinera sig idag.

Kommentarer

  • Hej Carin!

    Det har varit stor drevbildning runt om i Luleå under torsdagskvällen och natten mot fredag. Maskinell röjning pågår men det är stora mängder snö som ska plogas undan, detsamma gäller för den manuella delen. Som prognosen ser ut nu (fredagseftermiddag) fortsätter det att snöa under helgen, och med ihållande vind.

    De som snöröjer jobbar med full styrka för att hålla undan snön. Tyvärr är det inte möjligt att hålla varje gata i varje stadsdel eller bostadsområde fria från snö när det kommer så stora mängder på kort tid, dessutom i kombination med blåst. Vi ber om förståelse i fall de inte hinner med att hålla undan snön på varje del av ditt bostadsområde.

    Följande är prioriterat under fredagen och helgen:
    Spårning för framkomlighet utförs i första hand, för att klara det har entreprenören dubblerat traktorbemanningen. Det innebär att enheterna är igång större delen av dygnet. Avbrott för tankning, reparationer och kortare raster förekommer. Även personalstyrkan som utför manuell skottning är förstärkt under fredagen och helgen.

    Hälsningar
    Lulebo