Skruva/spika i väggarna?

Hej! Tänkte höra huruvida det är ok att skruva/spika i väggarna. Jag är nämligen sugen på att flytta gardinstängerna högre upp än de är idag och tänkte höra om det finns några riktlinjer för det? Samt om det är något speciellt som gäller vid upphängning av exempelvis tavlor?

Kommentarer

  • Hej Maria.

    Det finns inga riktlinjer för hur du får hänga upp tavlor eller flytta gardinfästen i din hyreslägenhet. Däremot kan man ha i åtanke att inte göra för stor åverkan på ytskikten i största allmänhet.

    Har du fler frågor kring detta kan du kontakta din bovärd i området. Du hittar kontaktuppgifter till bovärd via nedanstående länk:

    Kontaktuppgifter bovärdar

    Många hälsningar från oss på Lulebo
  • Får hyresgäst låta tapetsera väggar i lägenhet i nybyggt (2019) Trygghetsboende i Råneå?
    Väggar var vid inflyttning målade med ljus färg. Släppte mycket damm på golven under
    det första året. Krävs särskilt tillstånd från Lulebo?
  • Hej Eva.

    Om en vägg i din lägenhet är målad, så tillåts inte tapetsering och vice versa.
    Har du frågor kring ommålning och HLU behöver du kontakta din bovärd.
    Via denna länk hittar du kontaktuppgifter till bovärden i ditt område:
    Kontaktuppgifter förvaltningen

    Många hälsningar från oss på Lulebo
  • Hej.
    Är det okej att väggmontera en TV.

  • Hej Inger.

    Det är okej att montera en TV på väggen. För att undvika att det blir så många hål i väggen, så kan man tänka på att nyttja ev. befintliga hål om det är möjligt.

    Många hälsningar från oss på Lulebo