Välkommen till Lulebos kundforum!
Läs befintliga frågor och svar eller ställ din egen fråga. Vi svarar så snart vi kan, senast inom tre arbetsdagar.
Felanmälan görs på 0920-23 67 00, måndag-fredag kl.07.15-15.30 (1/5-31/8: kl.07.15-14.30), telefonsvar hänvisar till journummer under övrig tid.
Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Vi har ca 7 750 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 325 finns i våra sex trygghetsboenden. Vi har också 125 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av cirka 80 medarbetare inom många olika yrkeskategorier. Yttre skötsel samt om- och tillbyggnad av fastigheterna upphandlas externt.
Skillnaden är bl.a. att hyreslägenheter har 12-månaders hyra och 3 månaders uppsägningstid räknat från nästa månadsskifte. Studentlägenheter har 10-månaders hyra och en månads uppsägningstid räknat från nästa månadsskifte.
Lulebos studentlägenheter på Porsön ligger inom samma område som LTU och där har vi även vanliga hyreslägenheter. Det är bästa läget för LTU-studenter.
I vanlig ordning gäller att man ska titta på lägenheten innan man tackar ja till ett erbjudande. Dock har vi inte visning för möblerade rum i korridor.
Har du fler frågor om detta är du välkommen att kontakta vårt Kundcenter, här finns kontaktuppgifter.
Hälsningar
Please admin, I am an international student admitted to the Lulea University of technology and I don't have the details to fill on these templates. What should I do?
Some of the fields are required. Therefore you need to fill in what´s close to what is requested to move forward.
If you have further questions please contact our Customer Service. You can reach them at phone number 0920-23 67 20 between 9:00 to 12:00 on weekdays.
Best regards from Lulebo
I am planning to arrive in Lulea in August, 2023 with my family (myself, husband, 1 baby).
Can I apply for a student apartment?
In order to apply for a studentapartment you need to be able to show that you are a student at LTU with at least 15 points. You also need to be able to show an accommodation reference from your current or most recent landlord.
If you have more questions, please contact us at phone number 0920-23 67 20, weekdays between 9:00-12:00.
Best regards Lulebo
If you are an international student or an exchange student you don´t need to show an accommodation reference from a landlord. You only need to be able to show that you are a student at LTU with at least 15 points.
If you have more questions, please contact us at phone number 0920-23 67 20, weekdays between 9:00-12:00.
Best regards Lulebo
I'm an international student who has been selected for LTU and is planning to arrive in August 2024 with my family (husband and 2 children). Can I apply for a student apartment?
All our available apartments can be found on our website, https://www.lulebo.se/ledigt/lagenhet.
There you need to search for the apartments that are interesting for you. We don´t have any other available apartments than those you find on the website.
Most of our apartments are assigned according to queue time, but sometimes we have so-called "direct bookings" which are assigned according to the first-come, first-served principle.
If there are direct bookings, they are released on the website weekdays between 9.00-10.00. These are a good opportunity for those who don´t have such a long queue time or need an apartment quickly.
To search for an apartment you need to login to My Pages and be registered in our queue for apartments. You can registrate by this link: Register My Pages
For more information, it's fine to call Lulebo Apartment Agency, weekdays between 07:15-15:30 on +46920236700
Greetings from Lulebo