Se aktuell köplats?

Varför kan man inte se vilken köplats man har hela vägen? Bostad Luleå hade ju så. Där såg man hela tiden vilken plats man hade på en anmäld lägenhet. Borde väl inte vara en svår funktion att fixa? Tycker man ska kunna följa processen hela vägen. Tror många skulle uppskatta den funktionen.

Kommentarer

  • Hej Teresia!

    Vi har inte samma lösning som Bostad Luleå hade gällande uthyrningssystemet och därför kan du inte följa din placering på samma sätt hos oss när du har anmält intresse för ett ledigt objekt.

    Du kan dock i viss mån följa dina intresseanmälningar efter inloggning på Mina sidor. När du har anmält intresse för en lägenhet ser du inte köplats, endast att du har gjort en intresseanmälan.

    Efter att vi har skickat erbjudande till de 8 med längst kötid ser du vilken placering du har fått om du är en av de 8, eller om du har hamnar på plats 9 eller längre ner. Efter att svarstiden har passerat kontaktar vi den som har tackat ja till erbjudandet och som hade längst kötid. (Notera att du alltid måste svara på ett erbjudande genom att tacka ja eller nej.)

    Däremot kan du inte se att din placering förändras om någon före dig i kön tackar nej. Den placering du har fått är den som gäller. Blir du erbjuden ett hyresobjekt framgår det på Mina sidor, samt via e-post till den adress du har angett i din profil.

    Här kan du läsa mer om intresseanmälningar.

    Har du fler frågor om uthyrningsprocessen är du välkommen att kontakta vår Lägenhetsförmedling på tel. 0920-23 67 20, vardagar klockan 9-12, eller på e-post: lagenhetsformedling@lulebo.se.

    Hälsningar
    Lulebo