Välkommen till Lulebos kundforum!
Läs befintliga frågor och svar eller ställ din egen fråga. Vi svarar så snart vi kan, senast inom tre arbetsdagar.
Felanmälan görs på 0920-23 67 00, måndag-fredag kl.07.15-15.30 (1/5-31/8: kl.07.15-14.30), telefonsvar hänvisar till journummer under övrig tid.
Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Vi har idag ca 7 400 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 325 finns i våra fem trygghetsboenden. Vi har också 125 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av ca 65 medarbetare inom många olika yrkeskategorier.
Ja, det fungerar med mobiltelefon. Bifogar en manual som bland annat beskriver hur det går till att svara och öppna när besökande ringer upp från porttelefonen.
- Vårt Kundcenter anger det mobilnummer hyresgästen önskar bli uppringd på. För att ordna det är du välkommen att ringa Kundcenter på tel. 0920-23 67 30, vardagar klockan 9-12.
Den som kommer på besök söker namnet på hyresgäst denne önskar besöka och ringer upp från porttelefonen, då ringer det i hyresgästens mobil.Hyresgästen svarar och öppnar genom att trycka på nummer 5 på mobilen, eller lägger på om denne inte vill släppa in besökande. Ytterligare information finns i bifogad manual.
Hälsningar