Poäng för lägenhet?

Varför behöver man inte ha några poäng i Råneå?

Kommentarer

  • Hej Karin!

    Alla lediga lägenheter publiceras på vår webbplats för intresseanmälan. Efter att tiden för intresseanmälan gått ut får de åtta med längst kötid erbjudande om lägenheten. Tecknar ingen av dessa avtal går erbjudandet vidare till nästa åtta som har anmält intresse för lägenheten.

    Är det ingen av dessa intressenter som tecknar hyresavtal på en lägenhet publiceras den på nytt, då som direktbokning. Vid direktbokning gäller inte köpoäng utan först att anmäla intresse.

    På vår webbplats finns ytterligare information om hur det går till från kö till kontrakt, klicka här och läs mer här.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Det där verkar i vilket fall som helst inte gälla i Råneå och jag undrar fortfarande varför det är skillnad mellan Luleå och Råneå?
  • Hej Karin!

    Reglerna är likadana oavsett bostadsområde. Att det inte kommer ut lägenheter för direktbokning i ett bostadsområde eller en stadsdel beror på att det fanns intressenter efter första publiceringen på vår webb, och att det därefter har skrivits hyresavtal med ny hyresgäst.

    Har du fler frågor kopplat till lägenheter och uthyrning är du välkommen att kontakta Lägenhetsförmedlingen på telefon 0920-23 67 20, vardagar klockan 9-12.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Det där verkar inte gälla i Råneå hur som helst. Jag har koll på dom lägenheter som kommer ut både i Luleå och Råneå och det är skillnad. Jag undrar fortfarande varför.
  • Hej!

    Vi gör ingen skillnad, det fungerar på samma sätt för samtliga lägenheter.

    Hör gärna av dig till Lägenhetsförmedlingen på telefon 0920-23 67 20, vardagar klockan 9-12, om du har fler frågor.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Hej
    Jag har varit inskriven på Lulebo kanske länge och nu undrar jag hur många poäng jag har och hur får man reda på det?
  • Hej Dick.

    För att se dina köpoäng för lägenhet, så behöver du logga in på Mina Sidor. När du är inloggad ser du dina köpoäng under "Min köstatus" nere till höger på sidan.

    Har du fler frågor kring detta kan du kontakta vår Lägenhetsförmedling på telefonnummer 0920-23 67 20. Du når dem måndag-fredag kl. 9:00-12:00.

    Många hälsningar från oss på Lulebo