Parkering på Porsön?

Hej, jag försöker få tag på en parkeringsplats på Porsön. Enligt era uthyrningsvillkor hyr ni ut till boende inom Lulebo i första hand (vilket jag förstår).

Däremot har jag nu sökt ett flertal parkeringar där tillträde är omgående och inga andra sökande men blir fortfarande inte erbjuden parkeringsplatsen.

Ringde kundcenter som berättade att det är många som flyttar till Porsön vid den här tidpunkten och vill då kunna garantera parkeringsplats till boende. Det står inte i era uthyrningsvillkor.

Vore grymt uppskattat om det går att lösa, bor på Porsön men inte med Lulebo som hyresvärd (tyvärr). Tycker det är lite tråkigt då ni i princip har monopol på hyresparkeringarna på Porsön. Universitet har parkeringsplatser men där får man inte stå nattetid.

Tack för er förståelse och ha en fantastisk dag

Med vänliga hälsningar

Aron

Kommentarer

  • Hej Aron!

    Det svar du har fått stämmer. Det är många inflyttningar på gång på Porsön och våra hyresgäster prioriteras i första hand när det kommer till bilplats i våra bostadsområden.

    Vi hoppas att du hittar en lösning som fungerar.

    Hälsningar
    Lulebo