Om bara en av oss är student och vi är två, får jag hyra en studentlägenhet då?

Hej! Jag ska börja studera till hösten och är därför på jakt efter en studentlägenhet via er. Jag bor inte i Luleå i dagsläget men har väldigt lust att ta med min pojkvän som inte är student. Min fråga blir då: Får jag hyra en studentlägenhet om bara en av oss är student?

Tack för svar!

Kommentarer

  • Hej Emmy!

    Ja, det går bra att hyra en studentlägenhet och ha din pojkvän boende hos dig. Han kan däremot inte skrivas in på lägenhetskontraktet.

    Har du fler frågor är du välkommen att kontakta vår lägenhetsförmedling på telefon 0920-23 67 20, vardagar klockan 9-12, eller på e-post: lagenhetsformedling@lulebo.se

    Hälsningar
    Lulebo