Nya Lägenheter som byggs

Hur Många har RÅD att hyra när en LITEN LGH på 30-40kvm kostar 8000 - 9000 kr /mån sen tillkommer EL. Inte då jag som pensionär .... den summan är vad många får ut i månaden efter skatt ! Blir många uteliggare kanske ?
Mona

Kommentarer

  • Hej Mona

    Om det gäller hyrorna på Kallkällan 10 så har vi med Hyresgästföreningen förhandlat bl.a. standard, storlekar och hyror som lägenheterna får. Hyresnivåerna är satta i relation till andra projekt samt i relation till de byggkostnader som gäller idag.
    För att kunna erbjuda olika hyresnivåer så varierar hyran efter hur högt upp i huset man väljer att bo. Därutöver kan man med välja att bo med en vanlig inglasad balkong eller att bo i en lägenhet som har både inglasad balkong samt en ej inglasad extra balkong. Exempelvis kan en tvåa på 35 kvm kosta mellan c:a 7000 kr/mån 8000 kr/månad (beroende på våningsplan) samt att du kan välja en lägenhet med extrabalkong för 100 kr/månad extra.
    Som referens kan nämnas vårt höghus på kallkällan som invigdes för fem år sedan. Det byggdes i ett helt annat kostnadsläge samt med statligt stöd. Där skulle en tvåa på 38 kvm kosta 6000 kr/månad att hyra idag.

    Många hälsningar från oss på Lulebo.
    Ulrika Kundmottagare