Antal ampere i motorvärmarstolpen?

Min motorvärmarstolpe hade ingen ström i natt, så bilen var utan motorvärmare. Vad är det för ampere som gäller, 6 eller 10 ampere?

Kommentarer

  • Hej Linda!

    Löser säkringen ut kan orsaken vara för stort strömuttag. Säkringen är på sex ampere (motsvarar 1 400 watt). Motorvärmaren drar cirka 400 watt, ställer du kupévärmaren på 800 watt håller du dig inom gränsen för vad säkringen klarar.

    Läs mer här.

    Uppstår det fel i din motorvärmarstolpe eller ditt uttag är du välkommen att felanmäla det på telefon 0920-23 67 40.

    Hälsningar
    Lulebo