Malmudden

Vilken storlek på lägenheterna finns på Malmudden, de lägre husen, ex nr 4? Finns även 3:or och 4:or?

Det kommer inte ut lägenheter på Hertsön och Lerbäcken. Varför?

Hur stor andel av Lulebos lägenheter byter hyresgäst genom internt byte? Det ät ju ett effektivt sätt att kringgå bostadskön. Kön nollställs ju, heter det, när man får en bostad.  Men inte i praktiken. Vi som väntar får vänta oerhört länge innan lägenheter kommer ut på bostadsmarknaden. Varför har Lulebo valt att ha denna regel?

Kommentarer

  • Hej Barbro

    På Malmuddsvägen 4 finns 1:or till 4:or.
    Lediga lägenheter publiceras löpande på vår hemsida. Vad som finns tillgängligt beror på vad som sägs upp.
    Är det så att det inte finns lediga lägenheter publicerade på vår hemsida gällande Hertsön och Lerbäcken är det för att inte någon har sagt upp sitt avtal för tillfället.
    För en sökande som undertecknar nytt avtal nollställs kötiden alltid, även vid ett lägenhetsbyte.

    Många hälsningar från oss på Lulebo.

    Ulrika Kundmottagare