Lägenhetskön?

För registrering i kön finns bara plats för ett namn. Vi är ett äldre par, som båda vill stå i kön. Får partnern ta över köplatsen utifall den som är registrerad avlider?

Kommentarer

  • Hej Anders!

    Nej, köpoängen är personlig och kan inte överlåtas.

    Lulebos kö är avgiftsfri och vi rekommenderar att ni båda registrerar er och sparar köpoäng. Gå till den här sidan för att registrera er.

    Däremot kan ett hyreskontrakt överlåtas vid dödsfall. Förutsatt att lägenheten har använts som gemensam bostad har äkta makar eller sammanboende vid dödsfall rätt att överta hyreskontraktet. Läs mer om det här.

    Har ni fler frågor om det här är ni välkomna att ringa Lulebos Lägenhetsförmedling, tel. 0920-23 67 20, vardagar klockan 9-12.

    Hälsningar
    Lulebo