Krävs registrering på nytt för att stå kvar i Lulebos lägenhetskö?

Hej. Jag såg er annons och blev lite förvirrad då jag inte är så insatt i era olika företag och vad som gäller vem.

Jag står redan i kö hos "Lulebo", och vill fortsätta göra så, behöver jag då göra något med denna köflytt? Behöver man registrera sig på nytt för att stå kvar i "Lulebos" lägenhetskö?

Vill bara ha ett tydligt svar så att jag inte förlorar min kötid pga otydlig information.

mvh
Anders

Kommentarer

  • Hej Anders!

    Lulebos lägenhetskö flyttades över till den kommunala bostadsförmedlingen Bostad Luleå under hösten 2016. Sedan dess har vi på Lulebo inte haft någon lägenhetskö. Om du står i lägenhetskö hos Bostad Luleå och har betalat köavgift på 250 kr för år 2020 till Bostad Luleå så kan du flytta med dig din sparade kötid till Lulebos nya lägenhetsköer.

    Från och med den 4 januari 2021 kan du själv registrera dig i Lulebos nya avgiftsfria lägenhetsköer och samtidigt ta med dig din sparade kötid. Det är ingen brådska, du kan göra denna registrering och hämta din kötid under hela året 2021 utan att förlora din kötid. Sista datum för hämtning av sparad kötid är den 31 december 2021.

    Så här gör du: Tidigast den 4 januari 2021 måste du själv logga in på Mina sidor på lulebo.se och registrera dig för lägenheter och samtidigt godkänna att vi hanterar personuppgifter enligt gällande lagar. När du sparar dina registreringar hämtas din sparade kötid som sedan visas som köpoäng för lägenheter på Mina sidor.

    De som inte har betalat köavgift till Bostad Luleå har inte någon kötid för lägenheter att hämta. Dessa personer är självklart välkomna att nyregistrera sig i Lulebos lägenhetsköer och börja samla köpoäng från och med dag 1.

    På vår hemsida finns ytterligare information, klicka här för att läsa mer.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Hej
    Måste jag och min fru båda stå i bostadskön, tappar man kön om den ena dör?
  • Hej Torsten!

    Köpoängen är personlig och kan inte överlåtas till någon annan, till exempel från förälder till barn. Undantag från denna regel är om en sökande avlider eller flyttar till ett permanent vårdboende. Under förutsättning att den sökandes efterlevande/make/maka har varit folkbokförd på samma adress som den sökande under de senaste tre (3) åren, kan den efterlevande/maken/makan, mot uppvisande av dödsfallsintyg och/eller folkbokföringsintyg, överta den sökandes köpoäng i Lulebos köer.

    Här finns mer att läsa om Lulebos köregler.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Mina poäng syns betyder det att jag är inne i systemet? Jag kan se studentlägenheter men inte de vanliga, varför? Ibland kommer det upp en skylt med att ett fel inträffat.

  • Hej Gun-Britt!

    Du måste själv välja att även registrera dig för lägenheter, och om du har betalat årsavgiften till Bostad Luleå flyttas dina poäng för lägenheter över till Lulebos bostadskö.

    Behöver du hjälp är du välkommen att ringa vår kösupport på telefon 0920-23 67 99, telefontid: 9-12 och 13-16.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Jag har betalt min avgift och uppdaterat mina uppgifter på Lulebo och svarat på vilka lägenheter jag är intresserad av så jag förstår inte varför jag inte kan se vilka som finns lediga.
  • Hej Gun-Britt!

    Anledningen att det just nu endast visas lediga studentlägenheter är att övriga lägenheter släpps på vår hemsida den 11 januari 2021. De som då har registrerat sig i Lulebos nya lägenhetskö kan lämna intresseanmälningar på lediga objekt.

    Här kan du läsa mer!

    Hälsningar
    Lulebo
  • Hej!

    När jag försöker registrera mig, och flytta över min kötid via er egen länk (se bifogad bild) får jag bara ett meddelande att sidan inte kan hittas. Är det fel länk jag försöker via? Kan inte påstå att menyer och länkar känns glasklara...

    MVH

  • Hej Monica!

    Tack för att du hör av dig. Precis som du skriver fungerade inte länken av någon anledning. Det är nu åtgärdat.

    Flytta köpoäng från Bostad Luleå till Lulebo
    Lulebos lägenhetskö flyttades över till den kommunala bostadsförmedlingen Bostad Luleå under hösten 2016. Sedan dess har vi på Lulebo inte haft någon lägenhetskö.

    Om du har stått i lägenhetskö hos Bostad Luleå och har betalat köavgift på 250 kr för år 2020 till Bostad Luleå kan du flytta med dig din sparade kötid till Lulebos nya lägenhetsköer.

    Så här gör du:
    1. Logga in på mina sidor på lulebo.se, klicka här.
    2. Klicka på fliken "Lägenhetskö" i menyn (och Studentlägenhetskö om du vill spara poäng i den kön också).
    3. Fyll i:
    - de obligatoriska fälten
    - ställ in dina önskemål gällande lägenheter
    - bocka för att du samtycker till personuppgiftsbehandling
    - bocka för om du vill ha prenumeration som matcher dina önskemål - klicka på Spara.
    4. Dina köpoäng visas under ”Min köstatus” på mina sidor.

    Tips! Passa på att kontrollera dina kontaktuppgifter (telefon och e-post) när du är inloggad.

    På vår hemsida finns ytterligare information, klicka här för att läsa mer.

    Får du det inte att fungera är du välkommen att ringa vår kösupport på telefon 0920-23 67 99, telefontid: 9-12 och 13-16.

    Hälsningar
    Lulebo
  • hej,
    varför plogas dom små cykelbanorna o vägarna till soprummen så sällan även sandning och grusning är väldigt sparsam,,menar på stengatsområdet på bergnäset.
  • Hej Eva.

    Våra entreprenörer följer ett avtal som sköter plogning och sandning och det har inte skett någon avvikelse på Stengatan.

    Har du fler frågor kring detta, vänligen kontakta förvaltaren i området.
    Du når honom via telefonnummer 0920-23 67 00.

    Många hälsningar från oss på Lulebo