Lägenheter och ljudklass?

Hej,
Jag undrar vilken ljudklass det är på Lingonstigen 131, byggår 1967. Jag undrar även om bostadsområdet är renoverat nyligen? Mvh Katarina

Kommentarer

  • Hej Katarina!

    De regler som gäller och ljudklass är från när huset byggdes 1967. Vissa förbättringar är gjorda som påverkar ljudmiljön till det bättre när Lulebos hus i området renoverades 2008–2012, exempelvis tilläggsisolering av fasader och nya treglasfönster och nya lägenhetsdörrar.

    I samband med renoveringarna öppnades lägenheterna upp och målades om och de fick nya vitvaror och nya innerdörrar och köksinredningar. Samtliga lägenheter fick nya golv, i huvudsak trägolv. Husen fick nya fasader och yttertak och nytt ventilationssystem, samt nya stammar för el och värme. Även yttermiljön förbättrades.

    Många hälsningar från oss på
    Lulebo