Krav samt datum vid inflyttning?

Hej! jag har två frågor 😀 Första frågan handlar om kraven för att hyra en lägenhet/studentbostad. Jag har ej flyttat hemifrån tidigare men har sökt en utbildning i Luleå och tänkt flytta in om jag kommer in 😀 Dock undrar jag om kraven för att hyra. Jag ska även resa innan skolstart och går det bra att man tackar ja till en bostad men flyttar in strax innan skolstart? Eller måste flytta in så fort lägenheten är ledig?
Tack/ Allasaan

Kommentarer

  • Hej Allasaan.

    För att kunna skriva kontrakt på en studentlägenhet behöver du kunna uppvisa ett intyg att du är studerande/antagen vid Luleå Tekniska Universitet.
    Alla våra lediga lägenheter och studentlägenheter finns publicerade på vår hemsida under fliken "När du söker ledigt". Där framgår också inflyttningsdatum för respektive objekt.

    Via denna länk kan du läsa mer om våra uthyrningsvillkor för lägenheter och studentlägenheter: Allmänna villkor för uthyrning

    Har du fler frågor kring detta kan du kontakta vår Lägenhetsförmedling på telefonnummer 0920-23 67 20, vardagar kl. 9:00-12:00.

    Många hälsningar från oss på Lulebo