köppoäng

hej jag undrar varför nollställs poängen när jag tex har hyrt en lägenhet ?
tex jag har varit i kö i 8 år från 2015 och har 2890 köpoäng, om dessa nollställs när jag skaffar en lägenhet, betyder det att jag måste vänta i lika lång tid för att få samma poäng (8år) ?

då måste det ju innebära att chanserna för mig att få en ny lägenhet är i princip noll med så lite poäng.
och ibland står det (högsta poäng.... tex 7000) hur kan man ens komma upp i sådana nummer om man måste ha fyllt 15 för att hamna i kön och för att börja samla poäng.

vi säger att jag bor på kallkällan och för att ha samma chans som jag har nu med (2890 köpoäng) då måste jag vänta i 8 år eller mer) är det rimligt.

skicka länk angående köpoängen eller skriv mer info om det.
tack mvh

Kommentarer

  • Hej Daniel

    Din kötid börjar om från noll när du tecknar avtal på lägenhet. Man kan ställa sig i kö från 15 år för att samla på sig poäng tills man får teckna avtal från 18 års ålder.
    En del av de som står i vår kö har gjort det under många år och samlat på sig poäng. När de sedan tecknar avtal nollas deras kö för att andra också ska ha möjlighet att teckna avtal.
    Hur långt din poäng räcker beror helt på bostadsområde, hur många som söker, och hur lång kötid de har.
    Läs gärna mer från vår hemsida här: registrering och köregler

    Många hälsningar från oss på Lulebo.
    Ulrika Kundmottagare