Nollställda köpoäng?

Hur kan jag ha kvar mina dryga 3000 poäng på parkering och förråd men mina poäng på lägenhetskön är nollställda?

Kommentarer

  • Hej Albin.

    I oktober 2016 övergick administrationen av Lulebos lägenhetskö till Bostad Luleå.
    För att flytta över sin kötid från Lulebo till Bostad Luleå, så var man tvungen att registrera en användare hos dem och betala in en årlig avgift på 250 kr. Omregistreringen kunde man göra hos dem från September 2016 och fram till Juni 2017. Gjorde man inte denna omregistrering flyttades ingen kö över till Bostad Luleå.

    Fr.o.m. 2021-01-01 tog Lulebo tillbaka lägenhetskön i egen regi. De som då stått i Bostad Luleås kö och som hade betalat in den årliga avgiften hade då möjlighet att flytta över sin kötid från Bostad Luleå till Lulebo. Denna omregistrering kunde man göra fram till 2021-12-31.
    Har man inte gjort denna omregistrering, så är tyvärr poängen nollställda.

    Lulebo har dock alltid haft hand om sin parkeringsplatskö och kö för förråd under denna tid och detta är nog anledningen till varför du har kvar dina köpoäng där men inte för lägenheter.

    Har du fler frågor kring detta kan du kontakta vår Lägenhetsförmedling på telefonnummer 0920-23 67 20, vardagar kl. 9:00-12:00.

    Många hälsningar från oss på Lulebo