Vad gäller inför kontraktsskrivning?

När man blir erbjuden lägenhet, tar ni kreditupplysning innan man ens blir erbjuden? För att kunna styrka inkomsten? Eller ska man skicka in något slags papper eller liknande efter man tackat ja som styrker ens inkomst de kommande månaderna? Nollställs isåfall poängen om jag tackar ja till en lägenhet och sedan inte får skriva avtal för jag inte har nog stor inkomst?

Kommentarer

  • Hej Eva!

    Kreditupplysning tas alltid i samband med att en sökande tackat ja till en lägenhet och innan vi skickar kontrakt för signering. Söker du aktivt en lägenhet kan du själv bidra till en snabbare process när det blir aktuellt med ett hyreskontrakt genom att i förväg på Mina sidor ladda upp dokument som anställningsbevis, intyg om A-kassa, referens, CSN eller antagningsbesked från Luleå tekniska universitet (endast PDF-format accepteras).

    Köpoängen
    Så fort en intressent muntligt har accepterat ett hyreskontrakt och Lulebo har skickat kontraktet till den blivande hyresgästen för e-signering med BankID nollställs intressentens köpoäng i den aktuella kön.

    På vår webbplats finns ytterligare information, klicka här och läs mer här.

    Hälsningar
    Lulebo